dinsdag 11 september 2018

Martin in KW

Sinds ik als journalist voor de weekbode actief ben, heb ik toegang tot het digitale archief dat zelfs teruggaat tot de jaren '90. Je vindt er heel wat artikels terug met het juiste zoekwoord.

Groot was mijn verbazing toen ik vaststelde dat ik nog nooit "Martin Ghillemyn" had ingetypt. Uiteraard waren verschillende artikels te vinden, waaronder onderstaand interview uit 2005.



Door dokter Devos op de wereld gezet op 6 maart 1960, was Martin thuis de jongste van vier kinderen van wijlen Nestor Ghillemyn en Agnès Demeiter (80). Martin woont in Moorsele en studeerde vier jaar fysica in Leuven. Hij is getrouwd met Greet Accou en vader van Tim (21), Jasper (19) en Suzanne (15). Martin runt de eenmanszaak Infrared Technology die infraroodcamera's invoert in België en Luxemburg. Als Opperborst van de Behaarde Borsten was hij onlangs te gast in het Radio 2-programma 'Allemaal SAM.' Martin is ook secretaris van de Vrije & Zelfstandige Beroepen.

Wat is je verste jeugdherinnering ?
"Die dateert vanuit de wieg ! Ik herinner me dat ik wakker werd en begon te wenen omdat ik niemand zag. Nadien omschreef ik dat kamertje helemaal en het bleek te kloppen".

Wie verdient een standbeeld en waarom ?
"Mijn moeder omwille van wat zij zoal gepresteerd heeft voor haar kinderen en kleinkinderen. Ze is al 28 jaar weduwe".

Waarmee zou men je echt kunnen straffen ?
"Indien ik het sociaal contact zou moeten missen of met een job van negen tot vijf achter een bureau."

Voor welk televisieprogramma blijf je thuis ?
"De laatste keer dat ik een mooi stukske televisie zag, was toen de 'XII Werken van Vanoudenhoven' werden uitgezonden".

Wat is de grootste kwaal van deze tijd ?
"Een gebrek aan solidariteit."

Hoe herlaad je je batterijen ?
"Een pintje bij Bernard in De Kroone kan wonderen doen. Anderzijds is een mini-trip naar Turkije of Toscane niet te versmaden".

Wat is je favoriete gerecht ?
"Verse garnalen met een Rodenbach van 't vat op een terrasje in Oostende".

Welke kwaliteit waardeer je het meest in je partner ?
"Haar eerlijkheid en de vrijheid die ze mij gunt".

Wat of wie kan je humeur grondig verknallen ?
"Ministers die de gewone burger betuttelen om te scoren."

Waaraan kan je je ergeren in het verkeer ?
"Aan de snelheidscontroles en de wijzigingen die zowat wekelijks worden doorgevoerd. Niemand geraakt er nog wijs aan uit."

Welk ander beroep zou je willen uitoefenen ?
"Een ideaal beroep vind ik producer van U2."

Waar krijg je kippenvel van ?
"De akoestische tournee van Bruce Springsteen in Vorst-Nationaal. Als die 'The River' zingt...

Wat wil je nog leren in het leven ?
"Nog veel ! Zoals Italiaans en Spaans, fatsoenlijk leren gitaar spelen, diepzeeduiken... Ik ben in alles geïnteresseerd."

Wat herken je van jezelf in je kinderen ?
"Ze zijn alle drie sociaalvoelend. Jasper is bestuurslid van jeugdclub Den Ast, Tim is monitor bij de CM, Suzanne is chiroleidster..."

Aan welke lekkernij kan je niet weerstaan ?
"Sabayon ! Als ik die bestel in een Grieks restaurant, geniet ik er al van als ik in de keuken het eiwit hoor kloppen".

Wie was je jeugdidool ?
"Als tiener bewonderde ik Eddy Merckx, later kwamen Bob Dylan en Bruce Springsteen daarbij".

Wat is je ultieme wens ?
"Dat de mensen die ik graag zie gezond mogen blijven".
(SVW)

Martin Ghillemyn is opperborst van de a-politieke chaotische Behaarde Borsten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten