donderdag 16 oktober 2014

Gilbert, goed hé?

Het is vandaag exact 4 jaar geleden dat ik het allerlaatste sms'je van mijn vader kreeg. Ik had hem een bericht gestuurd met de vraag wie de Ronde Van Lombardije had gewonnen.
"Gilbert, goed hé?" was zijn antwoord.



Ik heb helaas niet geantwoord. Zeer goed van Phil. De Waal leverde een puike prestatie. In heroïsche omstandigheden kwam hij voor het tweede jaar op rij als eerste over de meet in de koers van de Vallende Bladeren. En zijn palmares zou sindsdien alleen maar aandikken. In het jaar dat volgde, 2011, won hij zowat elke koers waar hij aan de start stond. Later werd het ietsje minder, maar hij behaalde wel de regenboogtrui in 2012 en anno 2014 is hij nog steeds de eerste Belg op de Pro Tour-lijst. Helaas, zo las ik vandaag ik de krant, eindigt hij slechts 4e in de Flandrien-trofee. Jammer.

Het sms'je heb ik nog steeds op mijn oude Nokia-gsm staan. Zelfs in smartphone-tijden gooi ik die niet weg. En mijn sympathie voor Philippe Gilbert die is ook gebleven. Want telkens als Phil als eerste over de meet rijdt, moet ik toch telkens weer aan pappie denken en dat allerlaatste berichtje dat ik van hem kreeg.

"Gilbert, goed hé?"

TG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten