vrijdag 31 oktober 2014

Dieren

Onze Martin was een gadgetfreak en daaronder vielen ook gsm's. Een heel spectrum aan gsm's is de revue gepasseerd en de meeste van zijn toestellen hebben we nog voor als we een Martin Museum zouden willen beginnen met ook gadgets als een oeroude Compaq-laptop met 50 MB harde schijf en dos.

De echte smartphone-trend is pas na pa zijn dood in gang gezet. Toen hij stierf waren pas de eerste iPhone-versies in ons land en moesten de iPads nog komen (alhoewel hij er ééntje had, zie blogbericht iTempus Fugit).

Maar hij had wel een gsm-toestel waar je foto's mee kon nemen. Die bewaarde hij op één van zijn vele laptops (je bent gadgetliefhebber of je bent het niet!). We hebben alle inhoud van die laptops veilig en wel overgezet naar meerdere harde schijven en het is altijd leuk om alle mappen nog eens door te nemen om leuke foto's, video's en schrijfsels terug te vinden. Een echte schatkist.

Hieronder een kiekje vanop één van zijn gsm-toestellen dat ik onlangs terugvond. Ik herinner me nog dat pa mij dit toonde en vroeg of ik het beeld herkende. Toen helaas niet, maar intussen wel en misschien zullen de muziekkenners onder deze lezers dit ook wel weten. Het beeld werd geschoten door pa vanuit de Eurostar iets voor London en staat "model" op de cover van een album van een beroemde band.

Wie komt aankloppen bij me thuis met het correcte antwoord (band + album) krijgt alvast één van Martins favoriete bieren als prijs. En welke dat is, lees je wel eens op deze blog!

TG





Geen opmerkingen:

Een reactie posten