zondag 17 mei 2015

Club Brugge

Vandaag een niet zo fijne dag voor de supporters van Club Brugge, waarvan ik er toch wel een pak in vrienden- en kennissenkring heb. De kampioenstitel zal helaas ook niet voor dit jaar zijn.

De allereerste voetbalmatch in eerste klasse die ik ooit live zag, was Club Brugge tegen Antwerpen. Ik vermoed (volgens de site van Club) dat het op 27 november 1994 moet geweest zijn. Een collega of klant van mijn vader, Tarak uit Tunesië, verbleef in België, meer bepaald in Kortrijk op Hotel. Om de man zijn weekend op te vrolijken, nodigde pa hem uit op mee te gaan naar Brugge voor de voetbal. En ik vergezelde hen.

Het stadion van Brugge heette toen nog het Olympia Stadion (nu Jan Breydel) en de spelers van toen (voor zover ik me nog herinner) waren voor Brugge: Verlinden in doel, Vermant, Van der Elst, Staelens en Verheyen en bij Antwerpen kan ik enkel Cisse Severeyns voor de geest halen. Die laatste maakte de tweede goal voor Antwerpen, dat toch met 3-2 verloor.

Voor Brugge maakte Sven Vermant een prachtig doelpunt, en Antwerpen kreeg ook een penalty. Dat is zowat het enige wat ik me nog herinner van die match maar het waren toen wel nog de gloriejaren van de club! Al haalden ze dat jaar de titel niet binnen, maar wel de beker.

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten