woensdag 13 mei 2015

Voetbalshirts

Andere schatten die ik tijdens het kuisen van de garage heb teruggevonden zijn enkele voetbalshirts die onze Martin voor ons meebracht tijdens zijn reizen. Japie en ik hebben nog een periode gevoetbald, en pa voorzag ons van shirtjes.

In 1999 hadden hij en ma er mee van Manchester United met David Beckham op de rug. Ze hadden deze aangeschaft nabij Camp Nou in Barcelona, waar een maand voordien Manchester United de Champions League had veroverd in een zinderende finale. Een finale tegen Bayern München die Japie, pa en ik met volle spanning hebben gevolgd. Maar hier later meer over.

In 2000 stonden Frankrijk en Italië tegenover elkaar in de finale van EURO 2000. Pa en ma waren op reis naar Venetië en ze hadden zowel een truitje van de Franse ploeg met Zidane en een truitje van de Italiaanse ploeg met Totti mee naar huis. Ik kreeg het Franse shirt en was zeer tevreden gezien Les Blues de beker hadden gewonnen.

Na onze voetbalcarrière is hij even gestopt met het meenemen van truitjes. Tot hij dat later deed voor zijn vriend Merijn, die officiële voetbalshirts verzamelt. Pa moest vaak op reis voor het werk en belandde zo in verschillende steden. En dan bracht hij ook shirts mee voor Merijn.

Bracht pa nooit voetbalshirts mee voor zichzelf?
Nee, maar hij ontwierp er wel voor zichzelf. Ik vond er ééntje terug tussen de andere schatten. Binnenkort meer!

TG

Shirtje van David Beckham uit 1999 in Barcelona.


Shirtje van Zinédine Zidane uit Venetië in 2000.



Shirtje van Francesco Totti uit Venetië in 2000.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten