woensdag 16 september 2015

Garage Samyn

Ik vertelde eerder al over pa zijn verschillende wagens. Pa kocht al zijn wagens aan via garagist Stefaan Samyn uit Dadizele en liet ze daar ook onderhouden. Hoewel garagisten niet altijd de beste reputatie genieten, had pa een blindelings vertrouwen in Stefaan en ook terecht.



Pa bestelde zijn nieuwe wagens via Garage Samyn en kreeg tijdens onderhoud ook altijd de leukste vervangwagens mee naar huis. Zo kreeg hij eens een Porsche mee, een cabrio, een dikke Jeep, … Altijd leuk omdat hij ons dan naar school bracht met deze voertuigen en iedereen zat te gapen van verbazing.
Garagist Stefaan en zijn vrouw hadden twee zonen, Bert en Brecht. Bert werkte mee in de garage van zijn vader en zou die ook met de jaren overnemen. Helaas kwam hij in december 2009 om het leven in een auto-ongeval. Het nieuws had pa enorm geraakt. Ik zie hem nog zitten in zijn zetel ... Hij zat te snikken en was compleet van de kaart. Het was één van de zeldzame keren dat ik mijn pa zo heb gezien.

Tot op vandaag ga ik nog steeds naar Garage Samyn en heb ik ook mijn nieuwe wagen in 2012 besteld via Stefaan. Dat zal ik zeker ook blijven doen, al zal het tempoo van auto’s aanschaffen wel iets lager liggen dan dat van mijn pa.


TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten