donderdag 10 september 2015

UIt Martin zijn garderobe: Hip hip hip

Pa ging dikwijls shoppen met zijn dochter Suzan. Die maakte dan van de gelegenheid gebruik om haar pa te pimpen met allerlei hemden en truien.

In 2007 had ze hem in een hippe college-trui gestoken. Zo ééntje met een kap en zakken ter hoogte van de buik. Hij was op slag twintig jaar jonger. Dat dacht hij toch.



Toen hij voor het eerst bij mijn schoonouders Ann en Eric op bezoek kwam, was hij gekleed in deze hippe outfit. Dat was in de paasvakantie van 2007, toen we die dag het parcours voor de Ronde van Vlaanderen gingen verkennen. We eindigden in Herzele waar mijn schoonouders wonen.

Nu, mijn eerste indruk was nog iets schokkender. Want mijn schoonmoeder leerde mij kennen via foto, meer bepaald ééntje van tijdens de bergmoniecursus in Zwitserland 2005 waar ik mijn vriendin Elien leerde kennen. Elien was de foto’s aan het bekijken toen haar ma plots achter haar kwam staan.

“Wie is dat?”
“Heum, dat is Tim, mijn vriend. Maar ik heb nog betere hoor”.

Die bewuste foto is er ééntje van tijdens een gevaarlijke afdaling. Aan de hand van een dun ijzeren trapje moesten we langs de rotsen naar beneden. Ik was de laatste van mijn groep en dacht even de grapjas uit te hangen. Ik trok mijn broek en onderbroek tot op mijn enkels en begon te roepen.

“Heeeelllllpppp, mijn broek zakt af.”

Eén van mijn vrienden beneden nam een foto en vereeuwigde dit tafereel voor het nageslacht en mijn schoonmoeder.

Bij zijn tweede bezoek was onze Martin toch iets beter gekleed. Mijn ouders werden in 2010 uitgenodigd om te komen eten bij Ann en Eric en leerden zo mekaar wat kennen. Mijn ouders zouden hen dan eens terug vragen om te komen eten, maar helaas overleed pa in oktober dat jaar.


TG





Geen opmerkingen:

Een reactie posten