woensdag 2 september 2015

Met de Mobilehome op reis

In 1998 gingen we eens niet met de auto op reis. Het is te zeggen, we huurden een mobielhome en trokken erop uit langs de kust van Frankrijk, van Cape Blanc-Nez tot Boulogne. Ons buurmeisje Arne vergezelde ons zodat mijn zus ook gezelschap zou hebben. Haar broers waren niet zo happig om met hun zus te spelen. Zij lieten ze zelfs niet in hun “kamer”.

Japie en ik sliepen in de bovenruimte van de mobilehome, boven de chauffeurskabine. Suzan was benieuwd naar hoe die ruimte eruitzag, maar pestkoppen Japie enik lieten haar niet binnen.
We reden wat rond en bezochten Cassel, Wissant, … We hielden halt op een camping om de nacht door te brengen en om ook iets te eten. Pa en ma waren verzot op fruits-de-mers en dan ben je daar natuurlijk aan het goede adres.



Japie en ik lazen vooral strips en waren niet zo happig om mee te gaan op elke uitstap. Daarom bleven we vaak in de mobilehome. Op een keer wou ik “The X-files” spelen en verduisterde de boel. Japie was daar niet mee akkoord en wou de zonnewering weer openen. Ik wou hem tegenhouden en op die manier scheurde dat zeil. Bij de terugkeer was pa in alle staten omdat hij vreesde dat we de waarborg gingen verliezen.

Maar terug thuis plakte hij de boel uiterst zorgvuldig weer aan elkaar en was alles ok toen hij de mobilehome weer ging afleveren.

TG



Geen opmerkingen:

Een reactie posten