dinsdag 8 september 2015

Gerard Theofiel

Ik vertelde eerder al dat op mijn pasport Tim Hedwig Luc Ghillemyn staat en dat mijn tweede en derde naam die van mijn nonkels zijn (zie blogbericht Hedwig Luc).

Artuur is aangegeven bij de burgerlijke stand als Artuur Martin Ann Ghillemyn. Martin naar mijn vader en Ann naar mijn schoonmoeder. Was hij een meisje geweest, dan was de naam Renée Ann Martin Ghillemyn geweest. Wij kozen ervoor om broer en zussen peter en meter laten worden, en de opa's en oma's te vermelden in de naam. Zo is Eliens zus Charlotte de meter van Artuur en mijn broer Jasper de peter. Voor de volgende spruit is mijn schoonbroer Dimi peter en mijn zus Suzan meter. Afhankelijk van het geslacht zal de nieuwe Ghillemyn dus XXX Eric Greet Ghillemyn heten, of XXX Greet Eric Ghillemyn.



Mijn vader heette Martin Gerard Theofiel Ghillemyn. Gerard was zijn dooppeter, de broer van de stiefmoeder van mijn mémé Agnès. Zijn vrouw was tante Marie. Nonkel Gerard stierf zeer vroeg.
De dag voor zijn dood was hij te gast ten huize mémé Agnès. Hij kreeg een dreupeltje te drinken en mémé vroeg hem of hij er nog één wou. Hij stemde in, en zei dat als hij zou doodgaan, hij toch dat zou gehad hebben. De volgende morgen lag hij dood in bed, ten gevolge van een hartinfarct.

Theofiel was de naam van zijn nonkel Theofiel Soens, die getrouwd was met pa zijn tante Elza. Heel lang zelfs, want de twee vierden samen hun gouden huwelijksjubileum in 1980 zoals je in onderstaand krantenartikel kan lezen. Wie goed zoekt kan ook onze Martin vinden. Hij is op dat moment 20 jaar oud, en wie zijn looks (zie blogbericht begroeiing) goed heeft bestudeerd weet waar hij op moet letten!

TG

Klik op de afbeelding voor een grotere weergave.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten