zaterdag 10 januari 2015

Car wash

Mijn kleine kornuit heeft een wel heel speciale interesse. Hij is gefascineerd door car washen en auto's wassen. Op youtube bekijkt hij alleen nog maar video's van car washen. Vergeet Bumba, troetelbeertjes, ... Auto's wassen it is. Ook thuis speelt hij car wash met ons wasrek en plumeau. Zijn speelgoedgitaar gebruikt hij als spuit.

Maar helemaal fantastisch wordt het als hij op bezoek gaat bij opa en oma in Herzele. Mijn schoonouders hebben namelijk een car wash. Als we op bezoek gaan, is Artuur er niet weg te slaan. Hij wil constant alles zien en helpen.

Ik maakte onlangs een filmpje van hun car wash, waarin ook Artuur staat te helpen aan de zijde van zijn opa en oma. Ik heb het op youtube gezet, en sindsdien bekijkt hij het vijf keer achter elkaar. Je kan het filmpje vinden door op deze link te klikken: https://www.youtube.com/watch?v=3UmPc8_1C3k

Hij vindt het ook super om in Eliens of mijn auto te zitten terwijl het machine zijn werk doet. Hij komt dan uit de auto en roept naar zijn opa "Opa, opa, bottels daaien, bottels daaien". Zijn ogen blinken dan, net alsof hij van een attractie in Bellewaerde komt.

Zo zie je maar dat kinderen de interesses van hun ouders en grootouders overnemen.

Elien is opgegroeid met een car wash, maar ik ging er maar sporadisch eens heen. Maar ik herinner me wel dat het wel een leuke ervaring was. In Gullegem aan de supra bazar is er een car wash en daar gingen wij naartoe. Als kleine bengel  was dat wel spannend, zo van die borstels overal en de auto die vanzelf vooruit ging.

Later gingen we eerder naar een self car wash, in Bissegem. Het Olifantje heet(te) die. Dat was minder spannend en avontuurlijk. Maar wel eens grappig om een foto van je pa te nemen om te zien wat het effect was. Zoals je hieronder kan zien.

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten