donderdag 15 januari 2015

Omhoog en omlaag

Elien en ik zijn geradbraakt ... Onze Artuur vindt de laatste tijd niks leukers dan naar Samson en Gert-liedjes te luisteren. "Er zit meer in een liedje", "Samen op de moto", "Piratenpotpourri", "Joebadoebadoe", ... hij kent ze allemaal. En wij natuurlijk ook. Uit nostalgie.

Vanavond bekeek hij de kerstshow uit 1997-1998. Een show die ik nog live heb gezien. Samen met Nina, Benjamin en Sebastiaan, de kinderen van de vrienden van mijn ouders Vincent en Régine. Zowat elk jaar trokken wij naar Antwerpen, naar de Elisabethzaal om de show te zien. Zelfs toen ik 14 was, ben ik nog naar een show geweest.

De show uit 1997-1998, genaamd speelgoedgeld, ken ik nog goed. Japie en ik waren ton 13 en 12 jaar oud, en door omstandigheden hadden we de tickets iets verkeerd besteld. Er waren er 2 voor het gelijkvloers en de rest voor de tribunes. Japie en ik mochten de gelijkvloerse inpalmen, en we zaten zowaar op de 3e rij ... Als 13- en 12-ers tussen de kleine kinderen en hun ouders.

Maar het was fun. Voor jong en oud. Over generaties heen. Want zelf nu vindt Artuur niks leukers dan de liedjes meezingen.
Vanaf minuut 20 op onderstaande video heb je het nummer "Trampoline" waarbij het publiek "Omhoog en Omlaag" zingt en springt. De hele avond lang hebben we hem hier zitten omhoog en omlaag tillen terwijl hij brulde van plezier. We voelen het nog steeds aan onze rug!

Het is wel leuk om te zien dat zoveel jaar na datum dat kinderen zich nog amuseren met deze shows. Ik kijk er eigenlijk zelf naar uit om binnenkort ook eens met Artuur naar een Samson en Ger-kerstshow te gaan.

Onze pa, die liet de show aan de mama's over. Hij en zijn vriend Vincent verkenden in de tussentijd de stad Antwerpen. De Vogelmarkt, de terrasjes, en andere. Iedereen zijn plezier natuurlijk!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten