zaterdag 31 januari 2015

Carnaval

In Moorsele wordt vandaag carnaval gevierd. De allerkleinsten eigenlijk, want voor het eerst in jaren gaat de traditionele Prinsverkiezing 's avonds in de Sporthal niet door omdat er onvoldoende kandidaten werden gevonden. Enkel deze namiddag was er Kindercarnaval met een clown. Maar de verkiezing 's avonds is afgelast. Dat betekent dat we rustig gaan kunnen slapen. Wij wonen vlak achter de Sporthal, en jaarlijks zijn we zeker dat we tijdens carnaval tot 4 of zelfs 5 uur 's morgens kunnen meegenieten van feestmuziek. Maar voor 1 keer per jaar is dat totaal niet erg. Het is spijtig voor het comité De Stekselorde, die ongetwijfeld een hoogtepunt van het jaar ziet verdwijnen.

Ikzelf ben niet zo een carnavalfan. Ik ben ooit als kleine jongen eens naar het Kindercarnaval geweest. Pa en ma hadden een Batman-pak voor mij gehuurd. Ik zag het totaal zitten, tot de dag zelf. Dan wilde ik niet meer gaan.
"Ik ga mij daar echt niet belachelijk maken."

Pa was overigens ook geen carnaval-fan. Hij is nog naar de verkiezing geweest, maar dan meer om kandidaten te steunen die hij kende. Zichzelf verkleden en confetti gooien was niet meteen aan hem besteed.

Al heb ik toch een mooie foto teruggevonden zoals je hieronder kan zien. Als ik mij goed herinner waren mijn pa en ma toen klaar om naar het Carnavalsfeestje van de WW te trekken. De WW is een vereniging voor "Weduwen en Weduwnaars". Mijn meme was er lid van, en zo leerde ze ook André kennen. Als ik me niet vergis zat meme er ooit in het bestuur, en had ze pa gevraagd om mee te gaan naar het Carnavalasfeest. En hij en mijn ma hadden deze plunje eruit gepikt .... Eéntje waar je vandaag zeker prijzen mee zou winnen, zoals een nachtje gevangenis.

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten