donderdag 1 januari 2015

Nieuwjaarsbrieven

Beste bloglezers,

ook voor jullie een zalig 2015. Moge jullie wensen en voornemens uitkomen.
Ik heb mijn voornemens voor het nieuwe jaar nog niet echt op papier gezet, behalve dan dat ik ook elke dag in 2015 een leuke herinnering aan pa zal delen. Maar als jullie er hebben, geef ze zeker ook door. Dan deel ik ze hier met plezier.

Mijn voornemens mogen dan wel nog niet op papier staan, mijn nieuwjaarsbrieven en -cadeaus voor mijn petekindjes waren wel klaar!! Ik wil alvast nooit in mijn carrière als peter met rode wangen en vooral lege handen voor mijn petekindjes verschijnen.

Dit gênant tafereeltje was er ééntje waar papa Martin bijna in figureerde. Ik zie het nog levendig voor mij. Op 1 januari 2008 (of daar in elk geval rond) waren we 's avonds bij meme Agnès verwacht voor een pintje en een sandwich. De familie zat bijeen toen kleine Océane naast haar pepe Martin ging staan. Met een nieuwjaarsbrief in de hand!

Het angstzweet brak hem al uit! Pepe Martin was namelijk compleet vergeten om een cadeautje voor zijn petekind te halen. Hij voelde de bui al hangen. En Jasper en ik bulderden van het lachen toen we onze pa zagen blozen terwijl Océane haar brief begon voor te lezen. Pa keek verweesd naar ons, in de hoop dat we hem konden redden uit deze benarde situatie. Maar wij bleven lachen en gieren en keken al uit naar het moment dat de brief ten einde zou zijn, en pappie met schaamrood op de wangen zich uit deze situatie ging moeten behelpen.

Toen haar briefje het laatste versje bereikte, werd pappie Martin op het allerlaatste nippertje gered door zijn moedertje Agnès. Die had Océane gezien met de brief, en meme was tijdens het voorlezen van de brief, subtiel naar haar berging gelopen. Ze kwam terug met een groot cadeau en stopte het net op tijd in haar zoon zijn armen. Die kon zijn petekind alsnog apetrots een nieuwjaarscadeau gegeven.

Moedertje Agnès fluisterde belerend in haar zoon zijn oor  "Ik wist wel dat je het zou vergeten".

De zweetdruppels werden opgedroogd, er werd nog een biertje genuttigd op het nieuwe jaar.

Gezondheid!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten