zaterdag 7 maart 2015

Castaway: Martin

Gisteren Tom Robinson voor de 12e keer gezien en het was weer dik in orde. Voor het optreden konden we ook eten op de locatie, Listwaar in Oud-Heverlee: speenvarken aan het spit. Een lekker begin van een toffe avond.

Tom Robinson was vergezeld van gitarist Adam Philips, die de nummers kracht bijzette met de fantastische solo's, Lee Griffiths, engelenstem en zo komisch op het podium, en dan nog een drummer en toetsenist (waarvan de namen me zijn ontsnapt). Voor enkele nummers werd ook een lokale saxofonist ingeschakeld. Heerlijke aanvulling van de nummers.

Tom had zijn set in twee delen opgesplitst: het eerste met zijn hits en het tweede met nieuwe nummers van de plaat die in oktober uitkomt. Eindigen deden ze dan met twee klassiekers.

Na 12 optredens was ik in de wolken want mijn absolute favoriet "Still Loving You" heb ik voor het eerst live gehoord, net als toppers als "Bully for You" en "Never gonna fall in Love again".

Maar voor de rest zaten al de toppers er bij: "Spain", "War Baby", "Atmospherics: Listen to the Radio", "2-4-6-8-motorway" en ..... "Martin".

Jawel, op pappie zijn verjaardag werd ook dit nummer niet vergeten en het werd een vrolijke bedoening! Ik heb het nummer kunnen filmen (enkel het hele begin gemist) dus geniet hieronder even mee.

Na het optreden heb ik Tom nog even ontmoet en het was leuk hem terug te zien.
"Seems like fatherhood is suiting you Tim"
"Yes indeed, but the little fellow is with my sister right now. Too young to go to giggs. We'll wait until he's 14 to bring him to a Tom Robinson concert, same age like his dad!"
"Good idea".

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten