zondag 15 maart 2015

Teenage Mutant Ninja Turtles

Onze Artuur slaapt sinds kort in een groot bed. Daar is hij trots op en wij als ouders natuurlijk ook! Hij heeft ook een heel leuk donsdeken gekregen, ééntje waar ik als kind ook dolblij mee zou zijn geweest. Zoals je hieronder kan zien prijken de Teenage Mutant Ninja Turtles op zijn bed. Of "Tuttels" zoals hij ze noemt.

De Turtles waren ook mijn helden toen ik klein was. Bergen gadgets had ik van die 4 schildpadden: actiefiguren, petten, maskers, verkleedkledij, zaklampen, stickerboeken, kleurboeken, donsovertrekken, .... Je had in onze tijd zelfs "Turtle-Pizza's" en "Turtle-Menu's". Dat waren van die opwarm-maaltijden van McCain waar op de voorkant een tekening van de Turtles stond. En dat smaakte daarom zoveel beter. Toen wij bij onze neven logeerden, dan hielden we "pizzaparties" en verkleden we ons in Teenage Turtles. En op meme's koer speelden we Turtle met haar skateboarden.

Toen pa voor zijn werk naar Engeland ging, bracht hij zoals ik eerder al vertelde, heel vaak cadeautjes mee. En in volle Turtle-periode waren dat vrije veel speeltjes van onze groene vrienden. Actiefiguren, kledij en ook vrij veel videocassettes. In het Engels, maar dat kon ons niet schelen. We keken toch en leerden zo wat Engels. Er werden ook films gemaakt van de Turtles in plaats van tekenfilms. Pa bracht die ook mee van Engeland, en wij bekeken die toen 100 keer.

Na al die jaren zijn de Turtles nu nog steeds hip. Zo was er vorig jaar nog een nieuwe actiefilm in de cinema en zie ik in de speelgoedwinkel nog steeds popjes staan. Ze zijn dan wel wat van vorm en uitzicht veranderd, maar  het blijft nostalgie. Ik verlang al tot Artuur ook Turtle gaat spelen. Dan haal ik zeker mijn Turtle-Gerief weer boven en bestel ik een boel pizza's.

Cowabunga.

TG



Geen opmerkingen:

Een reactie posten