zaterdag 14 maart 2015

Verhaal achter de foto II

Gisteren had ik het over foto's waar je graag eens het verhaal zou achter willen weten. Ik heb er vandaag nog zo één, maar nu ken ik het verhaal er achter wel van. Meer zelfs, ik heb jullie er ooit al over verteld naar aanloop van aflevering 5 van de Planckaerts.

Deze foto werd inderdaad genomen vlak na het einde van pa zijn ski-carrière. Pa had de afdaling van de Beauregard in La Clusaz echt niet goed verteerd. Zelfs bergop skiën lukte niet. Beneden aan de skilift moest zijn grootste lijdensweg nog beginnen: met skibotten door het centrum wandelen en dan weer steil omhoog naar onze studio. Beetje als Jezus met zijn kruis, maar dan met skilatten. Ik was de barmhartige die ze hielp dragen.

Aangekomen in onze studio, smeet pa zijn botten langs de kant, zwierde zijn skipak uit en ging languit op bed liggen. Hij is daar wellicht twee uur blijven liggen om te bekomen. Zelfs toen we deze foto namen had hij de kracht niet om te protesteren. 

Het einde van een sneeuwsportcarrière vastgelegd op 1 magnifiek beeld. Misschien moet ik hem eens indienen en wie weet win ik er nog één of andere prijs mee.

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten