zaterdag 21 maart 2015

Uit Martins videokast: The Bourne Trilogie

Ik had het al over pa zijn actiehelden James Bond en John McClane (twee druppels water onze pa). Daarnaast was hij ook een grote fan van Jason Bourne, het hoofdpersonage uit de filmreeks. Er bestaan 4 films van Jason Bourne, maar pa heeft er slechts 3 gezien: "The Bourne Identity", "The Bourne Supremacy" en "The Bourne Ultimatum". In alledrie deze films is Matt Damon de hoofdrolspeler van dienst.

Pa was dol op deze reeks, waarvan de ene film het vervolg is op de andere. In de derde komt dan de ontknoping (die zal ik uiteraard hier niet verklappen). Dat derde deel, "The Bourne Ultimatum" heb ik zelfs als eerste van de drie gezien. Pa wou naar dit deel gaan kijken in de cinema en vroeg of ik meeging. Ik wilde gerust mee maar was totaal niet op de hoogte van het verhaal.

Hij heeft het dan kort voor me wat beschreven en ... ik heb er zelfs nog beelden van! Het is namelijk die film die hij bezoekt tijdens de tweede aflevering van de Planckaerts, "Eddy verveelt zich". In die aflevering van de Planckaerts zie je hem vanaf 1:11 vertellen over zijn filosofie, de filosofie van het leven. Dat was uiteraard verzonnen. Hij was gewoon wat uitleg geven over de Bourne Trilogie. Hieronder het originele fragment.

TG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten