maandag 2 maart 2015

Castaway

Deze week gaan we het hebben over de artiest die me het meest aan pa doet denken en naar wiens optredens we samen talloze keren zijn geweest. Pa organiseerde zelfs een optreden van hem, en in 2011 speelde die artiest zelfs een herdenkingsconcert in de Stekke. De dag dat ik ook het podium mocht delen met mijn grote idool. Het is ook de man naar wiens lied deze blog is vernoemd, of toch naar de openingszin ervan. En na 138 blogberichten is het eigenlijk een schande dat we er nu eindelijk pas één volledig aan hem wijden! Maar dat maken we meteen goed door een volledige blogweek aan hem te wijden.

Uiteraard, ik heb het over niemand minder dan Tom Robinson himself.

Tom Robinson is singer-songwriter/bbc-radio journalist/blogger ....en vooral een aangename en toffe gast. Hij is momenteel bezig aan een nieuw album en dat is al een hele poos geleden. Treedt Tom nog vaak op? Jawel!

Jaarlijks komt hij zeker 1 keer naar België. Deze concerten worden telkens door iemand anders georganiseerd op een andere locatie. Deze worden de Castaway parties genoemd, en in 2005 heeft pa er zelf 1 georganiseerd in Wevelgem.

En nu vrijdag komt Tom naar Oud-Heverlee. Dan is het 6 maart, inderdaad, papa zijn 55ste verjaardag. Mijn tickets liggen alvast al klaar!

Tom Robinson leerde ik in 1999 kennen via pa die er een best of cd van had gekocht. Ik kende uiteraard geen enkel nummer, maar dat zou gauw veranderen. Meerdere albums volgden en ook heel wat optredens. Ik som ze even op:

2000 Grensrock
2001 Harelbeke
2001 Folk Festival Dranouter
2002 't Folk in Dranouter
2003 Biebop Leuven
2005 Wevelgem
2006 Berlare
2007 De Roma Antwerpen
2009 Den Ekster Dranouter
2011 De Stekke Moorsele
2012 Cultuurcentrum Ieper

Vrijdag wordt dus een twaalfde concert aan mijn palmares toegevoegd. Helaas zonder pa deze keer, want het overgrote deel van de optredens deden we altijd samen. Van de 11 heb ik er 8 samen met hem gezien, Grensrock, De Stekke en Ieper.

Heel wat optredens met leuke nummers en herinneringen aan pa. Daarom gaan we deze week elke dag een optreden, nummer of anekdote uitpikken over Tom Robinson. En vandaag beginnen we als introductie uiteraard met zijn grootste hit!

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten