donderdag 12 maart 2015

Martin Peppers

Toen pa op 6 maart 2010 50 jaar werd, verrasten we hem met een
fotocollage waarop hijzelf in heel wat verschillende vormen en
formaten te zien was. Een soort hommage. De collage was gebaseerd op
de hoes van het bekende Sergeant Peppers album van The Beatles.
Centraal in beeld zie je ook de Sergeant Peppers-figuren staan, met
een gezicht van pa erop in verschillende leeftijden. Ook de trommel is bewerkt.

Het idee kreeg ik pas enkele dagen voor zijn verjaardag. Ik heb toen
tot gat in de nacht foto's gescand en dan gedoureerd en geplakt met
Photoshop. Ik denk dat er op zijn minst 100 lagen in dat document te
zien zijn. De achtergrond bestaat uit de kerk van Moorsele, vroeger en
recenter en ook zijn stamcafé De Kroone. Onderaan heb je meme's
vijver, waar je ook het bootje ziet waarover ik gisteren al sprak.

Gelukkig was pa tijdens de week voor zijn verjaardag op reis, en kon
ik goed doorwerken zonder dat hij iets kon zien. Toen ik de foto op
groter papier liet drukken, verstopte ik de print bij meme. Ik weet
nog goed dat ik net alles bij haar had verstopt toen hij ook net
toevallig binnenkwam, net terug van reis.

'Ha Timmie, ben je hier ook?'
'Ja pa, meme een bezoekje brengen. Is al van gisteren geleden.'

De dag nadien haalde ik nog een kader om de foto in te steken en op
zijn birthday stalden wij die mooi uit om hem te verrassen. Hij was in
de wolken en hing die op boven de haard. Daar is hij altijd blijven
hangen tot ik hem dan een plaatsje gaf bij ons thuis.

Misschien had je deze al gezien op de Facebookpagina of in het filmpje
dat ik vorige week postte op zijn birthday. Maar hier heb je hem
nogmaals. Wie het origineel eens wil komen bezoeken, altijd welkom

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten