vrijdag 3 juli 2015

Hittegolf

Het is kreunen onder de hitte en wees maar zeker dat onze Martin ook zou gepuft hebben. Hij kon niet tegen hitte, laat staan extreme toestanden als de afgelopen dagen. Ik zie hem nog voor me op bepaalde van die warme dagen in het verleden. Zweetdruppels op zijn voorhoofd, blazen en zuchten en natte hemdjes.

Ik herinner me in 2003 dat hij tijdens een hittegolf boos rondliep. Vooral 's nachts omdat hij de slaap niet kon vatten.

"Godver, ik ga me in de kelder leggen om te slapen."

Overdag lag hij languit op ons zomerterras achteraan in de tuin. En met een extra frigo vol koele frisdrank en andere om zich door de hete dagen te slepen.

In 2009 zie ik hem via de achterdeur bij meme binnenwandelen. Zweet droop van zijn voorhoofd.

"Ik kan daar niet tegen. Dat moet stoppen die dekselse warmte! Dat is niet menselijk meer!"

En dan zat hij hijgend en puffend aan de tafel te brommen.

In 2010 had hij via een tombola ofzo op zijn werk een leuke gadget gewonnen: een voetbadje met massagefunctie. Hij zat toen in de living op zijn stoeltje met zijn voetjes in ijskoud broebelend water.

Ik moet eerlijk zijn, het is een zalige gadget die ik intussen ook al heb bovengehaald!

Hou jullie koel!

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten