donderdag 9 juli 2015

Last Post

Vandaag vond de 30.000 ste Last Post plaats onder de Mensenpoort in Ieper. En reken maar dat pa ook zou hebben geluisterd. Niet in Ieper zelf, want daar kon je bijna niet binnen blijkbaar. Hij zou zeker zijn afgezakt naar een brandweerkazerne in de buurt om een ode te brengen aan de ode.

Hij heeft in zijn leven enkele keren de Last Post live gehoord. Ik weet wel niet de hoeveelste keer. De 21.987ste? De 25.876ste?

Wat ik wel weet is dat hij steeds diep onder indruk was.
"Jongen, dat gaat door merg en been. Dat is ongelooflijk. Je moet dat 1 keer in je leven gezien hebben. In Engeland zijn ze zelfs verplicht van school om naar Ieper te gaan!"

Ik heb tot op heden helaas nog nooit de Last Post live in Ieper gehoord. Eigenlijk zou ik schaamrood op de wangen moeten krijgen. Vandaag heb ik de ceremonie wel gevolgd op tv en mijn "poppie-t-shirt" aangetrokken die een collega van mij ontwierp.

Met mijn vrienden heb ik afgesproken om zeker dit jaar eens naar de Mensenpoort te trekken. Samen met het nageslacht, omdat we het niet zouden vergeten.

Lest we forget!

TG


Ontdek de leuke t-shirts zoals de "Poppie" op 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten