woensdag 1 juli 2015

Martins souvenirs: Obama

Van alle souvenirs die pa ooit meebracht voor zijn moedertje Agnès, doet geen enkel me nog steeds zo lachen als de onderstaande. Het is een klein vaandeltje met daarop de afbeelding van president Obama. Pa bracht dit in 2009 mee uit de USA samen met wat t-shirts van de man. Die was toen volop bezig met zijn campagne voor de presidentsverkiezingen. Mémé plakte het vaandeltje aan haar ruit, zodat het zijn plaats had tussen alle andere souvenirs die pa voor haar meebracht.

Maanden later werd Barack Obama verkozen tot president van Amerika. Hij was overal te zien, waaronder in het nieuws. Ik zat op een avond de krant te lezen en een gerstenat te nuttigen aan meme's tafel. Meme zat in de zetel naar haar tv te zien. President Obama was aan het speechen. Meme draaide zich om naar mij.

"Tim, is dat den dien die daar aan mijn ruit hangt?"
"Jazeker meme, dat is hem."

Meme had geen benul wie hij eigenlijk was. Voor haar was het gewoon een figuurtje vanop de souvenir van haar zoon.

Ondertussen hangt "den dien" al jaren aan mijn ruit, waar hij steeds een glimlach op mijn gezicht tovert.

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten