zaterdag 14 februari 2015

Met onze Martin op restaurant: De Kameleon

Ik vertelde jullie al over de kookkunsten op zaterdag of zondag bij pa, Japie en ik. Die waren zeer beperkt, althans in eigen keuken. Wij gingen meestal buitenshuis.

Dat was ook een beetje logisch. Japie, pa en ik woonden samen in de Overheulestraat 217. Drie mannen onder 1 dak en dat was een beetje als bij studenten. Het was onmogelijk om er structuur in te steken. Japie en ik hadden onze studies en later ons eigen werk, vriendin en weekendplannen. Pa die had ook geen job waar een vaste structuur in zat. Hij reisde vaak en was vaak op de baan. Bij ons kon je niet zeggen, vandaag eten we om 18u00. Je kon dat voor geen enkele dag zeggen.

Behalve op zaterdag. Dan gingen we bij meme aperitieven, of later van tijd ook repeteren met The Bjetles. Na de aperitief nam pa ons mee om te eten.

In het begin nog vaak naar De Cuisien bij de Supra Bazar, maar na een tip van ons werd ons zowat vaste stek de Kameleon in Heule!

Een uitgebreide drank- en eetkaart, vlugge service, ... Meer moesten we niet hebben. Onze menu was bijna altijd dezelfde.

Een karafje rode wijn voor drie
Bedriegen boer of spaghetti merguez
Drie Irish Coffees

Ik heb de tel nooit bijgehouden, maar we zijn talloze keren naar de Kam gaan eten. Hij heeft er ook eens een immens domme stoot uitgehaald, maar die vertel ik je later wel eens..
De allerlaatste keer dat ik trouwens met pa iets ben gaan eten was daar.

Sindsdien ben ik er niet zo veel meer geraakt. In alle geval niet bijna wekelijks :-)

Een tip voor wie in Heule is en een hongertje of een dorstje heeft: http://www.kameleonheule.be


Geen opmerkingen:

Een reactie posten