dinsdag 10 februari 2015

Petekindjes worden groot

Vandaag stapt mijn neef Sam ook op tram 3. Exact een week na mij. Eigenlijk moest hij nu 30 zijn en ik pas volgende maand. Maar ik besloot een maand vroeger ter wereld te komen en hem net voorbij te steken. Maar Sam mocht wel vroeger naar huis, terwijl ik nog in de couveuse moest liggen. Mijn ma heeft mijn neef zelfs eerder in haar armen mogen houden dan haar eigen zoon. Bovendien heeft mijn tante mij nog flesjes gegeven terwijl mijn ma al naar huis mocht.

Sam is het eerste petekindje van onze Martin. Mijn pa werd dus 30 jaar geleden vader, nonkel en peter in 1 week tijd. Mijn broer Japie en ik hebben dat record proberen te verbreken, maar het is niet gelukt. Artuur werd 11 dagen na Ella geboren en zo werden wij in 2012 papa, nonkel en peter in 11 dagen tijd. Artuur was te vroeg, zoals zijn papa, maar moest niet in de couveuse.

Mijn neef Sam mocht dus jaarlijks een nieuwjaarsbrief voorlezen aan zijn "nonkel tin" en ook met zijn Vormsel was deze paraat om zijn hand op zijn schouder te leggen. Nonkel Tin heeft Sam ooit eens een onvergetelijk nieuwjaarscadeau geschonken in de vorm van een uitstapje naar Engeland. Hoe dat verliep kan je hier nog eens nalezen.

Hieronder alvast enkele beelden van peter en petekind.

TG


Een foto uit juli 85. Mijn neef Sam (links) en ik (rechts) toen we 5 maand oud waren.


Vormpeter en vormeling


Peter en zijn 18-jaar zijnde petekind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten