donderdag 19 februari 2015

Uit Martins platenkast: Biker like an Icon

Ik vertelde al dat pa vaak naar Engeland ging en dan altijd cadeautjes meebracht. Voor ons maar ook voor zichzelf. En dat waren meestal cd's. Ik vertelde je in mijn tweede blogbericht hier op de site al over het feit dat hij de nummers met de tijd ook meezong met de ingebouwde microfoon  van zijn laptop. Heerlijk om zijn gezang nog eens opnieuw te beluisteren.

Een cd die ik nog zo herinner dat hij hem meehad, was "Paul is Live" van Paul McCartney. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik de man heb gehoord, zelfs nog voor The Beatles. Op de hoes van deze live cd staat Paul op het bekende zebrapad aan Abbey Road, maar dit keer alleen en met een hond. Op de plaat brengt McCartney vooral solohits en weinig Beatlesnummers.

Pa was enorm in de ban van McCartney, want hij had de legende aan het werk gezien in "Flanders Expo".

"Ongelooflijk, Timmie. 3 uur heeft die kerel gespeeld en we kenden al de nummers! Bovendien konden we nog zoveel hits opnoemen die hij niet heeft gespeeld, dat hij er gerust nog eens 3 uur kon bijdoen. En dan het nummer Live and Let Die! Het dank vloog eraf."

Ik heb in 2012 in het Sportpaleis inderdaad gezien tot wat Macca in staat is. Legende!

Van "Paul is Live" hoor ik pa nog steeds "Biker like an Icon" meezingen. Het is een nummer van op zijn album "Off The Ground" waarin hij wat de Green Peace-tour opgaat. Maar het is een plaat met toch een bekende hit, "Hope of Deliverance". Deze "Biker like an Icon" was ook een single, maar dan iets minder bekend.

Hierbij de live-versie vanop de "Paul is Live-plaat". Een cd die me zonder meer aan pa doet denken!

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten