donderdag 26 februari 2015

Venten onder elkaar

Elien is vanavond met haar ma en zus op stap om te shoppen. Dat moet ook eens kunnen, dames onder elkaar. En dat betekent dat ik en mijn kleine vent het kot voor ons hebben. Al is het een redelijk online gebeuren. Artuur is niet weg te slaan van youtube. als ik nader om hem een zoen te geven, dan trekt hij zijn kaak weg. Of veegt hij zijn zoen af als het toch lukt om hem een smakkerd te geven.
"Nee papa."

Ik heb dan maar besloten om ook achter de pc te kruipen en een blog te schrijven over vader-zoon-momenten.

Als kleine pagadder was ik ook even onder de hoede van mijn pappie. Toen mijn ma na de bevalling opnieuw begon te werken, was hij werkloos thuis. Hij vulde zijn dagen met op mij te passen. Wandelen met de buddy en mijn ma bezoeken op haar werk.

Ikzelf heb dat ook gedaan toen Artuur 3 maand oud was. Elien moest opnieuw beginnen werken in maart 2013, maar Artuur mocht pas in april naar de crèche (hij was 3 weken te vroeg geboren). Daarom bleef ik in maart thuis van het werk en paste ik op mijn kleine boeletje. Pampers verversen, flesjes maken, badje geven ... geen probleem.

Ik had wel mijn pa dat willen zien doen. Ik was te klein om me dat te herinneren. Een mooie souvenir blijft wel onderstaande foto. Dat was een foto van pa en ik toen ik 7 maand oud was, en pa 25 jaar en 7 maanden. Ik was die foto even kwijt toen pa was gestorven, maar gelukkig vond ik hem een half jaar later terug. Sindsdien staat deze opgesteld hier in huis.

Toen Artuur 7 maand oud was, besloot ik om net dezelfde foto te nemen. De twee beelden heb ik naast elkaar gemonteerd en staat nog steeds ingesteld als mijn facebookprofielfoto. Venter onder elkaar.

Nu wel vlug dat bengeltje van voor die computer weghalen en wat spelen met speelgoed. En dan pyjama aan, flesje, tandjes poetsen en bedje in!

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten