zondag 9 augustus 2015

Festival Dranouter: Gaycowboy

De laatste passage van onze Martin was ook opmerkelijk. Pa had helaas met wat manische stoornissen te kampen, maar desalniettemin zorgde hij voor een vrolijke noot. Letterlijk en figuurlijk.

Naast muziek beluisteren, kan je nog een hoop andere zaken doen op Dranouter. Er staan winkelkraampjes waar je van alles en nog wat kan kopen en je kan deelnemen aan verschillende workshops. Zoals ukulele spelen.



In 2010 waren Elien en ik ook een gans weekend present op het festival. Tussen enkele optredens door besloot ik om wat ukulele te leren spelen. Een jong kereltje was de lesgever, en er waren gekleurde instrumenten ter beschikking. Ik was enkele akkoorden aan het leren en aan het spelen toen plots een overenthousiaste stem weerklonk.

"Haa Timmie, gitaartje aan het spelen!"

Het was pa, die voor de gelegenheid zijn hippe cowboyhoed die je kreeg op de stand van KBC op zijn hoofd had. Hij greep een ukulele uit het rek en begon mee te spelen.

"Ik zal eens tonen hoe dat moet."

Hij sloeg enkele onbestaande akkoorden en kweelde "Don't let me down" van The Beatles. Vol overgave en dat was echt wel een zicht. Een goed gezette vijftiger met een cowboyhoedje en roze ukulele die zit te kraaien als een kat.

De lesgever keek verbaasd op, en ik kon wel in de grond zinken. Na enkele valse noten zette pa de ukulele terug en vervolgde zijn weg. Het tafereeltje was over, maar gelukkig hebben we beelden van dit bijzondere moment van onze Gaycowboy.

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten