maandag 17 augustus 2015

Martins gadgets: Handsfree

Bellen met de gsm in de hand tijdens het rijden is verboden. Maar best ook want het is levensgevaarlijk. Gelukkig zijn er oplossingen zoals handsfree. Het systeem in mijn auto werkt perfect, net alsof de persoon met wie je belt vlak naast je in de wagen zit. Ik wou dat pa eens naast mijn kon zitten om te zien en te horen hoe het wel kan.

Want pa heeft duizenden handsfree kits gekocht. Koptelefoontjes, microfoontjes, ingebouwde systemen, ... Hij heeft er veel getest, maar geen enkele was goed.



Ik weet niet hoe het komt, maar keer op keer zat er ruis op de lijn als hij belde. Of hij hoorde ons niet of de lijn viel uit. Japie en ik kwamen er groen van. En hij belde dan 10 keer terug om toch te testen of het systeem niet werkte. Tevergeefs.

Op skireis in La Clusaz in 2002 had hij zelf een handsfree-oplossing uitgevonden, zoals je hieronder kan zien. Wat mij betreft was dit zeker het beste van alles wat hij ooit in huis heeft gehaald.

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten