donderdag 20 augustus 2015

Huur

Pa plagen deden we door het verstoren van zijn tests met gadgets en door mémé vanalles en nog wat op de mouw te spelden. Maar ook met fotobewerkingen, die we dan overal in het huis rondhingen. Vooral de huur die hij vroeg voor het onderdak van Japie en mij was vaak het mikpunt van die grappen.

In 2007 studeerden zowel Japie als ikzelf af en begonnen we onze carrière als werkmens. Dat betekende dat we thuis ook ons steentje mochten bijdragen. Pa zette de huur op 300 euro per maand, een bedrag waar hij te pas en te onpas werd aan herinnerd.



Als hij vroeg om iets te doen, zoals het gras afrijden of de vaat, dan hadden we meteen een antwoord klaar.
"Wij betalen al 300 euro, dat zit toch in de prijs?"

We lanceerden zelfs een gezelschapsspel gebaseerd op zijn huurtarief (zie blogbericht Bollopolie). Een andere creatie was de Moneytroll van Mordor. Op een keer lagen we in de zetel voor tv toen de dvd van "Lord Of The Rings: Return of The King" op de buis was. Het leger slechteriken viel de stad Minas Tirith aan en een reusachtige trol wordt ingezet om de deuren open te beuken van het kasteel.

"Kijk, pa is daar! Zie hem roepen!"
En elke keer dat de trol op de deur beukte, riep Japie:
"300 euro, 300 euro!"

En pa die begon weer te zuchten.
"Wat voor een nest heb ik hier onder mijn dak!"

De dag later opende ik photoshop en toverde ik de Moneytroll tevoorschijn. Ik printte hem en hing hem aan ons fotomuur totdat pa die ontdekte en in de vuilbak wierp.

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten