maandag 10 november 2014

De Planckaerts aflevering 3: "Barmhartige Eddy"

Maandag, en dus onze vaste afspraak met de Planckaerts. Aflevering 3 in de rij, "Barmhartige Eddy", is meteen mijn favoriet. Alle materiaal werd ook op één dag opgenomen en 's avonds heb ik ze in elkaar gestoken. Ik had vooraf geen enkel idee wat het verhaal deze keer zou worden (dat had ik eigenlijk nooit).

Ik volgde pa en Japie een dag lang, en ook mij zus Suzan passeerde langs de lens, dus liet ik haar meespelen in het verhaal als Stephanie. Ik heb uiteindelijk "een verhaal" proberen maken rond Eddy als zijn barmhartige zelve. Dit door de scène bij meme Agnès, die ook haar intrede doet in de serie.

Op een mooie zaterdag trokken pappie Martin en ik naar zijn moedertje om te aperitieven. Daar aangekomen bleek ze problemen te hebben met haar rolluiken. Ik had toen altijd een camera bij mij, en filmde pa terwijl hij alles probeerde om haar te helpen. Een hilarisch moment dat zeer leuke "tv" opleverde, maar voor mij ook een leuke herinnering blijft aan van die mooie, simpele momenten waar je in die tijd te weinig bij stilstond. Een aperitiefje bij meme en je pa die acrobatentoeren staat uit te halen op haar zetel.

In aflevering 3 begonnen zowel Eddy als Francesco al wat makkelijker mee te acteren omdat hun naam en faam stilaan groeide rond de kerktoren. Al kan je in sommige scènes toch aan hun mimiek zien, dat ze toch niet constant een camera op hun gericht wilden.

TG

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten