maandag 17 november 2014

De Planckaerts aflevering 4: "Chef-kok Francesco"

Hier zijn we weer voor onze vaste afspraak met de Planckaerts. In aflevering 4 zien we Francesco en Magaly in een romantische kookbui en Eddy die André, huisvriend van meme Agnès, bezoekt in het ziekenhuis.

Door deze aflevering kregen de vrienden van mijn broer stilaan het idee dat Jasper constant aan het koken was. Wat in werkelijkheid niet meteen klopte, maar zoals zo vaak gebeurt bij soaps, worden fictie en realiteit al vlug vermengd.

Uit deze aflevering onthou ik vooral de scène in het ziekenhuis. André Salembier was de vriend van mijn meme Agnes. Mijn opa Nestor stierf toen mijn vader 16 was, en ik heb hem nooit gekend. Via de WW (een vereniging voor Weduwen en Weduwnaren) leerde meme André uit Jabbeke kennen. 

Een fantastisch duo waar we vaak om hebben moeten lachen! André logeerde bij meme Agnès van donderdag tot zondag, want langer verdroeg meme geen vent rond haar gat. Hoe graag André zijn logement ook wilde verlengen, keer op keer stuitte hij op een "Nee" van meme.
"Tis dat, of niet!"

Ik heb André al sinds mijn kindertijd gekend. Talloze keren heeft hij mijn fietsen hersteld of andere. Hij was een enorm handige Harry.

Helaas werd hij in 2007 getroffen door een trombose. Hij herstelde in het ziekenhuis toen deze beelden gemaakt werden. Hij kwam erdoor maar was niet meer dezelfde. Uiteindelijk bleef hij in Jabbeke wonen en kwam hij niet meer naar meme. Hij belde haar wel nog dagelijks, tot november 2010, toen ze enkele weken na papa Martin stierf.

Op 5 september dit jaar vervoegde André meme en papa hierboven. Gelukkig werd hij met een rolletje in de serie vereeuwigd.

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten