woensdag 17 juni 2015

Grapjes met onze Martin: Zweinstein Express

Pa was vaak het slachtoffer van onze grappen. Heel vaak op foto, maar ook zijn huis en materiaal konden het vaak eens ontgelden. Zo propten we zijn bed vol met lege flessen en andere attributen zodat hij niet ongehinderd in zijn bed kon kruipen. Je hoorde hem dan de deur van zijn slaapkamer dichtdoen, en even later werd het huis gevuld met gevloek.

In 2009 zat ik even zonder werk, en daardoor had ik enorm veel tijd om handen.

"Timmie, jij bent toch thuis. Kuis eens de tuin op. Het gerief staat allemaal door elkaar. Zet dat eens allemaal netjes!"

En zo geschiedde. Ik besteedde een hele namiddag aan het opkuisen van de tuin. Ik had ervoor gezorgd dat alles mooi en zeer creatief werd weg geplaatst.

Toen pa terug thuiskwam, schrok hij zich een bult.

"Wat is dat nu weer?"
"Kunst, pa? Je had toch gevraagd alles mooi te zetten. Wel!"
"Jongen toch, het wordt tijd dat je werk vindt. Breek die boel dan maar af!"

Met die boel bedoelde hij mijn interpretatie van de "Zweinstein-express" (zie foto hieronder), de bekende trein uit de Harry Potter-reeks waarmee de leerlingen naar de toverschool reizen. Ik brak de boel uiteindelijk na enkele weken, en een hoop gezeur af.

TG





Geen opmerkingen:

Een reactie posten