zondag 14 juni 2015

Vadertjesdag

Een hele dikke proficiat aan alle vadertjes vandaag. Ik kon helaas mijn eigen vader niet bezoeken vandaag om hem in de bloemetjes te zetten. Gelukkig ben ik intussen zelf papa en kan ik elke dag genieten van het opvoeden van mijn spruitje. Maar dat betekent niet dat ik onze pappie vergeten ben, integendeel. Geen dag gaat voorbij of hij komt in mijn gedachten binnen gewandeld. Met een grappige quote, foto of video. Een schatkist vol herinneringen waar we nu toch al een hele tijd uit aan het putten zijn via deze blog!

Op vadertjesdag werd vaak gebarbecued. Of uit gegeten (zoals hééél vaak gebeurde gedurende het jaar). Barbecuen was iets wat pa graag deed, en die passie heeft hij zeker doorgegeven aan zijn zoon Japie. Ik herinner me zelfs 1 keer dat pa moest kijken voor het kerstmenu op 24 december. Dat was 2003 als ik me niet vergis. In hartje winter bereidde hij côte à l'os voor ons allemaal. Want dat kon hij als de beste.

Wij zetten pa in de bloemetjes met een hele reeks aan cadeautjes. Zoals boeken van zijn grote idool "Eddy Planckaert" (zie blogbericht "Uit Martins boekenkast: De Planckaerts"). Maar we schonken hem ook eens een "vrijgezellenset", met deodorant, aftershave, scheermesjes, mondspray, flosdraad, ...

Geestrijk vocht ontbrak ook niet en een flesje Whiskey zat ook wel eens in het gamma. Maar toch probeerden we zeker om origineel te zijn. Een complete gids met barbequetips werd ook aan zijn collectie toegevoegd en ook een hippe card voor de iTunes Store ontbrak niet.

In 2011 konden we helaas geen vadertjesdag meer vieren, maar brachten we tijdens ons optreden met The Bjètles op de Barakkenfeesten toch zijn favoriete Beatleshit (zie blogbericht "Don't let me down").

Sindsdien vieren we vadertjesdag door nog ééntje te drinken en aan hem te denken.

Schol alvast, daddy!

TG






Geen opmerkingen:

Een reactie posten