zondag 28 juni 2015

Uit Martins garderobe: XXXX...

Ik kan met niet meer exact herinneren welke maat van kledij onze Martin had. Al weet ik wel zeker dat er zeker één X voor de L stond. Maar hoeveel er exact tussen stonden heb ik eigenlijk nooit geweten. Zeker niet die keer toen hij me op pad stuurde om enkele hemden voor hem te zoeken.

Samen met Suzan en een vriendin van haar waren we naar Brussel getrokken. Dit omdat Suzan wou uitzoeken wat ze het volgende schooljaar zou studeren. Ik vergezelde hen om wat te shoppen in de Mediamarkt enzo.

"Timmie, kan je ook wat hemden voor me meebrengen. Ik moet vanavond naar een feestje."
"Welke maat heb je?"
"De grootste die ze hebben zeker?"
"Je meent het."
"Neem maar de grootste."

En ik dus op pad in de winkelstraten. in zijn gebruikelijke winkel zocht ik wat hemden die onze pa wat zouden opfleuren voor het feestje. Ik zocht de grootste maat uit, en wist zelfs niet dat er zoveel X'en voor de L konden staan. Nu, pa had gevraagd voor de grootste maat dus kreeg hij de grootste.

Ik shopte verder en ontmoette hem wat later op een terras. Hij bekeek de hemden en was tevreden over kleur en motief.

"Ik ben al blij dat je geen roze mee hebt, want met jij weet je nu eenmaal nooit."

Thuis paste hij zijn nieuwe aanwinsten. Het was net alsof hij een tent over zich had gegooid.

"Die zijn veel te groot."
"Je had de grootste maat gevraagd, pa."
"Maar allez, hoe is dat mogelijk? Bestaan er dan grotere maten dan de mijne ofzo?"
"Blijkbaar pa. Geen paniek, je kan deze zomer alvast gaan kamperen!"

TG

Pa zijn groene XXXX....L-hemd



Geen opmerkingen:

Een reactie posten