vrijdag 12 juni 2015

Martin in den blok

Een zware tijd voor de studenten. Zeker nu het weer redelijk zonnig is. Uren, dagen, weken met je neus boven de boeken hangen. Je zou voor minder rillingen krijgen. Nu nog zelfs. Als ik tijdens het slapen een nachtmerrie heb, dan is het keer op keer zo dat ik weer aan het studeren ben. En nochtans was mijn passage op de Universiteit Gent redelijk vlot.

Van mijn vier jaar studeren aan de faculteit communicatiewetenschappen, had ik slechts twee herexamens en dan nog in mijn eerste jaar. Statistiek en methodologie. Cijfertjes waren nooit mijn ding.

Toch deed ik het stukken beter dan onze Martin. Want beste blokkers, als je denkt dat je een zware periode hebt, denk dan eens aan onze Martin. Die legde volgend fantastisch parcours af:

1e jaar: voor alle vakken gebuisd
2e jaar: voor de helft van de vakken gebuisd
3e jaar: voor 1/4 van de vakken gebuisd
4e jaar: geslaagd (al moet hij zijn zus Christa bedanken voor de thesis, zie blogbericht "Jongste Zus").

Zijn motto was "Wat je in 12 maanden kan doen, moet je niet doen in 10." Misschien een tip voor de blokkers.

TG


Onze Martin zit rustig te blokken op het terras van zijn zus Christa terwijl die zijn thesis schrijft!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten