donderdag 18 juni 2015

Met onze Martin op restaurant: de Cuisine

Voor wij de Kameleon en andere leerden kennen, trokken we vaak naar "De Cuisine" in Gullegem om te eten. Het restaurant bevindt zicht vlak naast de Supra Bazar. Er wordt gewerkt met zelfbediening, en je kan dus vrij kiezen wat je er wilt eten. Behalve pa dan.

Want elke keer opnieuw veranderde hij zijn keuze op suggestie van de sympathieke serveerster. In de rij bekeek pa de keuzes en ze dan steeds.

"Gasten, nu ga ik voor de entrecôte. Daar heb ik nu zin in."

En dan was het zijn beurt om te bestellen.

"Goeiedag meneer, ik kan u zeker de fazant aanbevelen vandaag. Super lekker!"
"Euh, ja doe dan maar fazant voor mij!"

En hij bleef met blozende wangen staan.

"Ha pa, de entrecôte vandaag zeker?"
"Goja, fazant is ook zeer lekker!"

En de volgende keer speelde opnieuw hetzelfde tafereeltje zich af.

"Gasten, nu meen ik het: vandaag neem ik rib-eye!"
"Ja zeker pa."
"Dag meneer, vandaag hebben we zeetong als suggestie!"
"Ah ja, doe dat maar.

De blozende wangen en de uitleg dat zeetongen één van zijn favoriet was volgden.

"De volgende keer neem ik wel rib-eye."
"Jazeker pa, jazeker.

TG

Hier kan je aanschuiven en nadenken over wat je wilt eten. Behalve onze Martin.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten