dinsdag 28 april 2015

Met onze Martin naar Bryan Adams

Mijn allereerste optreden dat ik ooit meemaakte vond plaats in 1997. Terwijl mijn leeftijdsgenoten, en vooral dan de meisjes, gek waren van boybands en andere 90's groepen, had ik het veeleer voor rockers. Bryan Adams was mijn grote idool, en voor mijn plechtige communie had een wat cd's van de man gekregen.

Dat jaar was hij ook op toernée in België, en kwam hij eerst twee keer naar Flanders Expo. Helaas waren alle kaarten uitverkocht, maar Bryan deed er nog een optreden bij, in Vorst Nationaal. Pa besloot kaarten te kopen als Plechtige Communie-cadeau, en zo trokken hij, Japie en ik naar Brussel. Ik had voor de gelegenheid mijn Bryan Adams t-shirt aangetrokken.

Het was mijn eerste optreden en dat vergeet je uiteraard nooit. We zaten in de tribunes en hadden een mooi overzicht van de zaal. Bryan Adams begon het optreden niet op het grote podium, maar verraste  iedereen door akoestisch op een klein podium te midden de zaal "Straight from the Heart" en "Depend on Me" te spelen. Daarna werd hij door de zaal begeleid naar het grote podium en ontplofte de show pas echt.

En wij zongen en klapten mee met de hele resem hits. We kochten pizza en pa wat pintjes van de medewerksters die door de zaal paradeerden met hun koopwaar. Best handig, want zo hoefde je niet van je plaats weg te lopen.

We gingen tevreden naar huis, met nog een poster en een mooi aandenken: onderstaande foto die genomen werd met een polaroid. Pa en zijn zonen tijdens hun allereerste concert!

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten