zondag 26 april 2015

Martins brouwerij: Huis Maria

Ik heb je deze week laten kennis maken met wat favoriete bieren uit pa zijn "brouwerij". Er zijn er nog een boel, maar die laat ik je dan wel eens kennen.

De vraag van vandaag: waar haalde onze Martin zijn biertjes het liefst om zijn brouwerij aan te vullen?

Wel, het overgrootste deel van onze biervoorraad kwam uit drankshop Huis-Maria in Ledegem. Je hebt de drankenwinkel aan de ene kant van de straat en de gewone supermarkt aan de andere.

In de drankshop zelf heb je een zeer ruime keuze aan biertjes. Het was altijd een beetje alsof je als kind in een snoepwinkel of speelgoedwinkel rondliep, als je er binnen kwam. Ik ging vaak met pa of Japie mee en dan was het altijd denken wat we nu eens zouden meenemen.

Wat voor bruin bier? En wat als bleke?

Je kan er bakken bier kopen, maar je kan ze ook per flesje kopen, zodat je ze eens kan uitproberen. Bovendien hebben ze in de geschenkenafdeling hele leuke biermanden en andere leuke, speciale flessen. Ideaal voor een cadeau voor verjaardag of in de eindejaarsperiode.

Regelmatig kan je er ook een biertje proeven als één of andere vertegenwoordiger er met een standje staat. Krijg je dan ook nog eens wat glazen bij, altijd leuk. Maar vaak zijn er ook wel acties waarbij je speciale gadgets krijgt bij aankoop van een bak. Zo kregen pa en ik eens twee sleutelhangers van Duvel die we echt compleet versleten hebben. Ik toch, want sindsdien draag ik die van pa, zie mijn blogbericht "Goed gereedschap".

Ook vandaag de dag haal ik nog steeds mijn biervoorraad in de drankshop van Huis Maria. Ruime keuze en zeer vriendelijke gasten.

Ziezo, ik neem aan dat jullie ook dorst gekregen hebben van deze week in de brouwerij van Martin?
Dan sluiten we best het weekend af met een goed glas!

Schol

TG




Geen opmerkingen:

Een reactie posten