vrijdag 17 april 2015

Uit Martins boekenkast: Online

Vandaag de dag bestel ik enorm veel boeken via bol.com. Super handig. Je bestelt online en enkele dagen later heb je de boeken in de bus. En als ik zo rond hoor, dan gebruiken heel veel vrienden deze service.

Pa bestelde ook heel wat boeken online, al bestond bol.com toen nog niet. Indertijd was Amazon één van de voorlopers, en regelmatig bestelde hij daar een serie boeken. Engelstalig dan wel en vooral werkgerelateerd.

Zo had hij boeken over marketing, innovatie, stressbestrijding, emails in de hand houden, .... We hebben ze zelfs niet allemaal gehouden en een deel ligt ergens op het containerpark. Ik heb er ooit een boel meegenomen naar mijn werk in Wevelgem en uitgedeeld aan collega's die ze wel interessant vonden.

Je kon ze zo gek niet bedenken, of pa had ze wel zitten in zijn collectie. Ik vraag me zelfs af of hij ze ooit zelf gelezen heeft. Ik vermoed van niet.

Wat ik wel een hele leuke vond, is de "4 hour werkweek". Gaat over iemand die er in slaagt om maar 4 uren per week te werken, en toch alles rond te krijgen en alles op te volgen.

Ik weet dat dit toch één van pa zijn dromen was. En eigenlijk ook wel de mijne. Het zal pa helaas niet meer lukken om een 4 hour werkweek in te lassen, maar ik zal het boek eens doornemen, en wie weet slaag ik er binnen een tiental jaar wel ooit eens in.

TG



Geen opmerkingen:

Een reactie posten