vrijdag 24 april 2015

Martins brouwerij: Gordon Scotch

Een andere favoriete bier uit pa zijn kelder is Gordon Scotch van de brouwerij Martin's. Een biertje dat best tot zijn recht komt in koude dagen, zoals nu de komende periode wordt voorspeld. Het donkere bier werd vooral in de wintermaanden genuttigd door onze pa. En dat in zijn typische, bolle buikjesglas. Pa had daar een hele collectie van, die ik nu heb staan in mijn glazenkast.

In de kerstperiode heb je van dezelfde brouwerij Gordon X-mass, een kerstbier dat enorm veel gelijkt op Gordon Scotch. Ik heb er nog een kerstmutsje van liggen, dat pa en ik eens kregen in Blankenberge. In 2008 was dat.

Het was kerstvakantie en pa had zin om eens naar de zee te trekken. En ik vervoegde hem. Geen Oostende of Wenduine, zoals hij vaak bezocht, maar die keer had hij graag eens naar Blankenberge geweest. Eenmaal in de buurt van de kuststad, was er geen enkele parkeerplaats te vinden. Na een tijdje zoeken konden we toch één op de kop tikken. We slenterden door de straten van Blankenberge om te ontdekken dat er bij god een VTM Kerstparade plaatsvond die namiddag. Dat verklaarde die boel volk.

Pa besliste wijselijk om rechtsomkeer te maken, en dan maar een caféétje te bezoeken. Daar trakteerde ik hem op een Gordon X-mass, en na een volgende rondje kregen we twee mutsjes cadeau.

Die konden we 's avonds goed gebruiken op de winterhappening van de Barakken in Moorsele. Het was barkoud en we dronken allesbehalve bier. Warme soep was toe de beste optie!

TG


Geen opmerkingen:

Een reactie posten